Sabtu, 25 Julai 2009

Aku tiada pilihan.....


seorang sahabat lama datang bertanya..jika engkau diberi pilihan yang membuatkan ko berfikir sampai tertonggeng apa yang ko nak buat... erm..agak berat soalan dia ni....ni pulak jawapan aku, jika terdapat dua pilihan dan kedua-duanya terbaik untuk aku...aku akan pilih kedua-duanya...sebab Allah yang lebih tahu.. Aku bertanya pada sahabat lama...ko ada berapa pilihan... dia tidak menjawap hanya tersenyum sampai ke telinga...hahahah aku tak tahu hidup kita memang Allah akan tentukan membuat pilihan dalam segala hal..cuma kita tidak tahu adakah pilihan itu tepat atau sebalik.. ini mengingat aku pada dr. fadzillah kamsah yang mengalakkan kita sembahyang istikharah sebelum tidur malam..bukan kerana memilih jodoh...tetapi selalunya kita manusia perlukan panduan dan petunjuk dari Allah dalam membuat pilihan.. oleh itu apakah pilihan anda..? aku tak tahu dan tak mahu ambil tahu kerana aku sekarang hari-hari kena buat pilihan dari mula celik mata hingga pejam mata..nak bermimpi pun kena pilih hahahahahaha

2 ulasan:

  1. jarang2 kita merasakan pilihan yang diberi itu adalah antara baik dan buruk. biasanya pilihan tu datang dengan dua2 baik atau dua2 buruk.so macam mana nak pilih. keliru lagi celaru.. huhuuu

    (bakar ikan cencaru pun sodap~)

    BalasPadam
  2. assalamualaikum..
    ha'a la en...bt0l3, stuju sgt..
    kdg2 kte mmg susah nk bt plhn aptah lg ble mngaitkn 0rg lain..
    slp2 bt, 0rg kt kte kejam, pntingkan dr sndiri la..,
    pdahal kta fikirkn untk kbaikan brsama..
    uhhuk3, peninknye...
    ap ptut sy bt ni...? still k0mpius la..

    BalasPadam