Khamis, 13 September 2007

Selamat Posa

Assalamualaikum
Ramadhan
Selamat menjalani ibadah puasa bagi tahun 2007. Syukur kerana Allah memberi peluang untuk aku untuk berpuasa tahun ni. Tahun ni agak lain sebab kitaorang berpuasa di Kuching hampir sebulan. Sedih sebab tak leh nak buka posa n sahur ngan mak.
Aku teringat kisah lama dalam hidup ni macamana aku mula posa di Taman Paris Kuala Lipis. Duk rumah panjang...teringat plak air teh o panas mak...sob ! 3X. Masa kat Bukit Sekilau...kat Batu Pahat...kat Temerloh..kat Tanjong Malim...kat Keratong...kat Selancar n Segamat..emmm kat Kuantan...banyak ngat memorinya dengan mak abah adik-adik mak mertua bini tersayang n anak-anak. Rupanya mcmni rupanya posa kat perantauan. Hari2 ngira hari nak balik...
Nasib baik ada Tie n Nana Nini ...kalu tak...hanya Allah je yang tau. Semalam aku jumpa Thazul xde apa nak buat. Tesis ni aku tinggal sat...aku yakin Allah akan menunjukkan jalan.
Tadi aku call Iwan..demam plak dia...tu le yang aku alami dulu...semoga segera sembuh.
Bulan ni banyak sangat dugaan n cabaran..kesimpulannya kembali sahaja kepada Allah. meminta dan memohon pada Nya, tiada siapa mampu nak mengatasi kuasa Allah.
Untuk puasa tahun ni..moga amal n ibadat aku lebih baik dari tahun sebelumnya n moga Allah menerima semuanya..insyaAllah
tapi jauh di sudut hati..terasa sayu mengingat suasana berpuasa di semenanjung alangkah indahnya tapi apa yang telah dijalankan akan tetap diteruskan semoga aku tie nana nini selamat n berjaya akhirnya insyaAllah.
wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan