Selasa, 13 Disember 2011

perjalanan


Sepanjang pemanduan dari Temerloh menuju ke Batu Pahat...ada sesuatu yang bermain-main di kotak fikiran saya seawal cuti akhir tahun Dis 2011 bermula..ia seperti warna-warna pelangi yang bergerak memanjang berlingkar-lingkar dan kini ia semakin kelabu.

Bandar Batu Pahat terlalu banyak perubahan yang berlaku..kunjungan kali ini ialah kali kedua untuk tahun 2011. Saya menjejakkan kaki di bandar ini pada pertengahan tahun 1992 beberapa bulan sebelum peperiksaan STPM bermula. Jalan-jalan utama di Batu Pahat masih terukir di benak hati, mudah untuk saya bergerak..isteri dan anak-anak mendengar pengalaman lepas saya di sini. Ya..dulu saya terlalu susah..tetapi ada Amroz yg menjadi rakan peneman berjalan kaki dari Taman Broleh ke MPBP..isteri saya mengingatkan anak-anak supaya bersyukur...tetapi bagi saya..apalah susah sangat berjalan kaki..kerana berjalan kaki adalah kebiasaan saya seawal umur 10 tahun, telah berjalan beriringan dengan Angah dan Ina ke SKWI...semuanya kerana kesusahan..hihihihi

Dari Batu Pahat ke Port Dickson...alhamdulillah perjalanan berjalan dengan lancar menuju Hotel Lexis...memang sudah menjadi rezeki kami..pihak hotel menawarkan chalet tepi laut..awesome..alhamdulillah....

Malam semakin larut..warna-warna pelangi masih bermain dalam benak otak...kebanyakannya kelabu..mungkin saya ada idea..mungkin saya mengingati sesuatu..mungkin..saya pun tak tahu....mungkin juga ia idea utk semester hadapan..saya perlu mengorganisasikan ia..

wallahuallam